close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אתם צריכים דחסן אשפה?

מערכת שורשכד ניסן, תשעד24/04/2014

לפחים הממוקמים באזורים שונים בערים וביישובים עמוסים באשפה, ולעיתים אפילו עולים על גדותיהם. דחסן אשפה יכול להיות פתרון מצוין

תגיות:

האביב הוא הזדמנות לנקות את הבית, להיפטר מכל מה שלא צריך ותופס מקום וגם הזדמנות לשנות מעט את התפיסה ולחשוב יותר על הסביבה ולא רק על הבית הפרטי. הניקיונות של האביב, ולא רק אלה שעושים אותם לכבוד חג הפסח, כוללים לא מעט חומרי ניקוי מסוגים שונים וגם גורמים להצטברותה של אשפה בפחים. צמצום האשפה והתחשבות בסביבה שלנו יכולים לתרום לא מעט ולעזור לנו ליהנות מניחוחות נעימים יותר וגם מניקיון לאורך זמן. כיצד שומרים על סביבה נקייה ומה חשוב לקחת בחשבון במסגרת הניקיונות באביב? על כל זאת ועוד, במאמר הבא.

כיצד יוצרים סביבה נקייה ונעימה יותר

ניקיונות האביב לא צריכים להתייחס אך ורק אל הבית הפרטי שלנו, כי אם גם אל הסביבה שבה אנו חיים. האביב מביא איתו לא מעט משימות ניקיון, המתחילות כבר לפני חג הפסח ומגיעות לעיצומן יום או יומיים לפני החג. גם לאחר מכן ישנם רבים המנצלים את התקופה לסדר וניקיון בבית ולשינויים שונים, שאותם מעוניינים לערוך. מכיוון שרבים בוחרים לנקות את הבית לפני החג וגם מארחים לא מעט במהלך הפסח, הפחים הממוקמים באזורים שונים בערים וביישובים עמוסים באשפה, ולעיתים אפילו עולים על גדותיהם. דחסן אשפה יכול להיות פתרון מצוין במקרה זה וגם כזה העוזר לשמור על סביבה נקייה ונעימה יותר. כמובן שכדאי גם להתחיל להתנהל קצת אחרת ולדאוג לצמצם את האשפה ככל האפשר ולא להעמיס על הפחים כמויות גדולות של זבל. במקביל, חשוב גם למחזר את האשפה במידת האפשר ולחפש פחי זבל המיועדים למחזור. אם ישנם קרטונים, למשל, שאין צורך בהם, יש לחפש פחים או מקומות שבהם ניתן להניח את הקרטונים לצורך מחזור, המאפשר שימוש חוזר בהם.

שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה
השמירה על הניקיון חשוב גם שתכלול שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה. במסגרת ניקיונות האביב מומלץ להשתמש בחומרי ניקוי שאינם מכילים רעלים מזיקים ואינם פוגעים בסביבתנו. אפשר למצוא באתרי האינטרנט השונים כיום טיפים לניקיון בחומרים טבעיים לחלוטין, כמו חומץ למשל במקום כלור ועוד. את החומרים האלה אפשר למצוא בכל חנות והם משיגים תוצאות מצוינות. כדאי גם להקפיד בכל בית על צמצום האשפה ככל האפשר ולהימנע מצבירת כמויות רבות מאד של זבל. מומלץ שלא לצבור בבית שקיות גדולות של אשפה, העשויות ליצור ריחות לא נעימים בבית ותחושה לא טובה. במקביל, כדאי לחלק את האשפה לשקיות נפרדות, שכל אחת מהן כוללת סוג אחר של אשפה: מזון, פלסטיק ונייר או קרטונים. במסגרת השמירה על הסביבה וההערכות לכך חשוב גם לחפש בעיר או ביישוב שבו מתגוררים את הפחים המתאימים המיועדים למיחזור וגם לבדוק כיצד מתמודדת העירייה שבמקום עם עניין הניקיונות והאשפה שמצטברת. הערכות נכונה והקפדה על צמצום אשפה וגם מחזור של זבל יעזרו לכולנו לשמור על כדור הארץ שלנו לאורך זמן.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה